Peste in sos tomat din conserva cu paste

Cel mai adesea fac acest fel de mancare in Postul Craciunului,a tunci cand sunt multe dezlegari la peste si chiar nu mai stiu cum sa il mai gatesc - pestele, adica! De aceea, cumpar si cateva conserve de peste, fie in sos de rosii, fie in ulei, sa le am in casa, pentru eventualitatea in care e vreo zi in care nu am timp sa gatesc sau nu am nimic pentru micul dejun. La micul dejun, intr-o zi de peste, pot sa fac un pate de peste din 2 conserve si gata 2 portii, foarte gustoase. La fel si pentru pranz, daca nu am timp de gatit : fierb rapid o mana de spaghete si desfac 2 cutii de conserve de peste in sos tomat - si gata pranzul! Nu mai spun cat e de gustos! 

Ingrediente pentru 2 portii

- cam 200 g spaghete (sau alte paste)

- 2-3 cutii de conserve de peste (sardine, hering sau macrou) in sos tomat

- 1 lingurita de sare pentru apa in care fierb pastele


Asadar, pun cam 1 litru de apa la fiert, intr-o craticioara si adaug 1 lingurita de sare. Cand fierbe apa, pun spaghetele, apoi micsorez focul, pana la mediu. Las sa se fiarba spaghetele timp de 8 minute, asa cum scrie pe punga de paste.

Desfac conservele de peste si le curat bine de sosul de pe capac, pentru ca e pacat sa se piarda.

Scot spaghetele in farfurii, cam cate vrea fiecare sa manance, impreuna cu putina apa in care au fiert, pentru ca pastele mai sug apa intre timp, pana ce le mancam. Pentru sotul meu pun mai multe spaghete, iar pentru mine mai putine. Vars o conserva intreaga peste pastele sotului meu.

Apoi desfac inca una, din care iau un peste sau doi si ii pun in farfuria sotului, iar restul il vars la mine in farfurie. Pun si putin ulei de masline deasupra.

Cine vrea, poate sa puna doua cutii la o portie, ori cate vrea. Amestec usor (sau nu!) si gata mancarea.

Nu pot sa spun cat e de gustoasa! Si ce repede se face!

Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare