Piure de cartofi dulci

Cui nu ii place dovleacul, nu ii va placea nici cartoful dulce, pentru ca au aproape acelasi gust si culoare. Insa amandoi sunt sanatosi si recomandati de medic, mai ales pentru continutul de fibre. Am incercat si eu cartofii dulci - vorba aia, "Ca sa nu mor proasta!" si pot sa spun ca imi plac, chiar foarte mult. Imi aduc aminte de vremurile in care doar ii vedeam prin filmele americane, dar acum sunt si in magazinele noastre, desi putin cam scumpi pentru buzunarele romanilor. Imi amintesc in special de niste desene animate la care sa uita fiul meu (si eu impreuna cu el!) "Viata cu Louie". Mama lui Louie facea de multe ori cartofi dulci, in special de Ziua Recunostintei. Am luat aminte si am cautat reteta de piure de cartofi dulci la americani, care stiu cel mai bine cum se face - doar acolo l-a gasit Columb si l-a adus si pe la noi, in Europa. Ei spun ca piureul e mai bun daca cartoful e copt si nu fiert. Eu am incercat ambele variante si mi-au plauct amandoua. Ce-i drept, cartoful copt face ca piureul sa fie mai concentrat si sa isi pastreze mai mult gustul, pe cand piureul de cartofi dulci fierti in apa e mai diluat. Nu stiu cat de amatori de cartofi dulci sunt romanii, dar am auzit ca este recomandat in alimentatia bebelusilor, fiind usor tolerat si dulce, fara sa aiba zahar. Fiica mea il dadea copiilor ei si le placea foarte mult. Acum ca stiu cat e de bun (pentru gustul meu) l-am introdus si eu in alimentatia noastra de batrani, pentru ca are niste proprietati deosebite, care ne ajuta sa mentinem colesterolul scazut in special contine mari cantitati de vitamina A si beta-caroten, plus fibre, atat de necesare la varsta noastra. Cam atat despre cartoful dulce. In consecinta, piureul facut din cartoful dulce copt in cuptor e delicios si se face ca orice piure de cartofi : cu lapte sau smantana lichida si unt. Noi l-am mancat cu o friptura la cuptor, asa ca l-am pus la copt odata cu friptura si s-a facut foarte bine.

Ingrediente pentru 2 portii

- 2 cartofi mari (cam 500 g)

- 1 lingurita de unt

- 2 linguri de smantana lichida

- 1/4 de lingurita de sare

- cateva picaturi de lamaie, dupa gust (cine vrea)

Cum am spus inainte, am spalat bine cartoful dulce urias (l-am luat pe cel mai mare!) si l-am asezat pe gratarul pe care am facut o bucata de cotlet de porc la gratar. 


L-am lasat sa stea cam 50 de minute, timp in care s-a copt foarte bine. Cand am scos carnea din cuptor, am incercat si cartoful cu termometrul cu care am masurat temperatura carnii. Acesta a intrat foarte usor in cartof, asa ca nu l-am mai pus in cuptor, ci l-am lasat afara, sa se mai racoreasca, pentru a-l putea decoji.

Dupa ce l-am decojit, l-am pasat cu blenderul de mana. 

Cartoful dulce are fibre destul de groase care nu se paseaza doar cu un pasator obisnuit, iar blenderul nu ii schimba textura, asa cum se intampla cu piureul de cartofi simpli. Dupa ce am pasat bine cartoful, am adaugat sare, unt si smantana si am amestecat bine. 

Am gustat si am mai pus si cateva picaturi de lamaie, ca sa aiba un gust mai neutru, nu atat de dulce, mult mai potrivit cu carnea cu care urma sa il servesc.

Ca urmare, a fost o garnitura delicioasa si abia ne-a ajuns de doua portii - de fapt, era doar una, mai mare!

Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare