Legume asortate congelate, calite in tigaie


Ce poate fi mai usor sa gatesti decat niste legume congelate, gata taiate, doar sa le pui in tigaie si sa le calesti putin? Desigur, nu fac o obisnuinta din asta, dar cateodata imi place sa mai iau pauza de la gatit si, totodata, mai ia si stomacul pauza de la mancarea grea, cu sos. Asta se intampla destul de rar, chiar foarte rar, cam o data pe an, cum s-a intamplat acum, cand am gasit aceste legume asortate la oferta. Fiind in timpul Postului Pastelui, m-am bucurat sa le gasesc, mai ales pentru ca aveau tot felul de legume, ca un ghiveci. Ba chiar aveau si broccoli si conopida, ceea ce nu pun deloc la ghiveci - dar imi doream sa fac cele doua legume la tigaie, dupa o reteta a lui Mary Berry. Dar pentru ca sotul meu nu agreaza broccoli, am preferat sa fac aceste legume congelate dupa aceeasi reteta si ideea mea a fost foarte buna, pentru ca au iesit excelent! O singura punga a fost indeajuns pentru 2 portii maricele, fara sa adaug alte legume, decat ceapa si usturoi.

Ingrediente pentru 2 portii

- o punga cu legume asortate congelate

- 2-3 linguri de ulei

- 1 ceapa mare sau 2 medii

- 1 lingurita de sare

- 1/4 de lingurita de piper

- 1 lingurita de miere

- 2 catei de usturoi

Am tocat ceapa marunt, ca pentru mancare. 

Am pus uleiul intr-o tigaie la foc potrivit. Am pus ceapa tocata in tigaie si am lasat-o sa se rumeneasca usor, amestecand din cand in cand.

Am acoperit tigaia cu un capac si am lasat ceapa la foc mic sa se inabuse, doar in ulei, fara apa. 


Am mai amesteat din cand in cand, ca sa nu se prinda de fund si sa se arda. Dupa 15 minute, ceapa a inceput sa se inmoaie si sa se ingalbeneasca.


Am desfacut punga de legume congelate, taiand-o cu o foarfeca si le-am varsat direct in tigaie, peste ceapa. 


Am lasat legumele sa se inabuse si sa se rumeneasca, fara sa acopar tigaia cu capacul.


Am amestecat din cand in cand, ca sa nu se prinda de fund, avand grija sa nu zdrobesc buchetelele de broccoli si nici pe cele de conopida. 


Dupa 10 minute, am incercat sa bag o furculita in bucatile de morcovi, sa vad daca s-au inmuiat. Evident ca trebuiau sa mai stea la calit. Dupa 20 de minute, am vazut ca au inceput sa se rumeneasca si sa se inmoaie, asa ca am pus usturoiul zdrobit cu aparatul special.


Am amestecat din nou si usturoiul.


Am pus o lingurita de miere si am amestecat, pana cand bucatile de legume au inceput sa se rumeneasca mai bine, de la mierea care s-a lipit de fiecare bucata. 

Le-am mai lasat 1 minut si am varsat legumele pe farfurie. 

Le-am servit asa fierbinti. Arata foarte apetisant si chiar au fost foarte gustoase. 

Cand nu e post, se poate pune unt si ies si mai gustoase, mai ales langa o bucata de carne de pui sau de peste. Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare