Mancare de fasole pastai de post


Se face la fel ca si mancarea de fasole verde cu pui, doar ca nu se pune pui. E foarte gustoasa si fara carne si se face foarte repede si usor, mai ales daca fasolea e din conserva. Atunci cand fasolea e proaspata, dureaza cam 20 de minute sa se fiarba si apoi, in doi timpi si trei miscari, mancarea e gata! Mai am cateodata si fasole pastai pusa in pungi, la congelator, care e foarte buna, mai ales pentru ca e din aceea care imi place mie - pentru ca altfel nu as fi pus-o la congelator.
Mie imi place fasolea grasa galbena, adica aceea lata, pentru ca nu are multe ate. de fapt, daca e tanara, nu are ate deloc. Stiu asta pentru ca si eu am cultivat fasole in gradina mea de legume si m-am "prins" ca nu trebuie lasate tecile prea mult pe vrej, ci trebuie culese imediat ce se fac galbene, ba chiar si daca inca mai au putin verde, doar sa fi crescut destul de mari. De altfel, stiam chestia cu atele de mult - am invatat inca de cand eram tanara, de la cumparatoarele mai in varsta, pe care le vedeam cum incearca cate o teaca de fasole la piata, rupand-o in doua, sa vada daca are ate.
In gradina am ceva fasole, atat cat sa mancam cate o salata de fasole pastai, o mancarica sau cate o ciorba de fasole pastai cu cartofi si dovlecei, ba mai pun si la congelator pentru iarna.

Ingrediente pentru 4 portii

- 1 kg de fasole pastai
- 1 ceapa
- 2-3 linguri de ulei de floarea-soarelui
- 1 lingura de pasta de tomate
- 1 lingurita de faina
- 2-3 catei de usturoi
- 1 legatura mica de patrunjel
- 1 legatura mica de marar
- 1/2 de lingurita de sare, dupa gust

Procedez cam la fel ca si la mancarea de fasole verde cu pui, doar ca se face mai repede, pentru ca nu trebuie sa mai prajesc si carnea.
Cand am fasole proaspata, o spal si rup capetele, cu eventualele ate, apoi o pun la fiert in apa cu sare, ca si la mancarea de fasole verde cu pui sau ca la salata de fasole galbena pastai.

 


Las sa fiarba cam 20 de minute si apoi incerc o bucata sa vad daca s-a fiert. Eu incerc fasolea cu o furculita, cu ajutorul careia tai o bucata de fasole, direct in oala in care fierbe. Daca se taie usor, inseamna ca e gata si pot sa o strecor printr-o sita.
In timp de fierbe fasolea, curat, spal si toc ceapa marunt, apoi o pun la calit in ulei, intr-o tigaie mai inalta, in care voi face mancarea - la fel ca la orice alta mancare. 


Eu o calesc doar cateva secunde, apoi adaug o cana de apa si las sa fiarba inabusit, cu capacul deasupra.


Atunci cand folosesc fasole congelata, o pun sa fiarba impreuna cu ceapa, ca sa nu mai pierd timpul si sa mai murdaresc si alte vase. Doar vars fasolea peste ceapa din tigaie si pun o cana de apa, lasa sa dea in clocot, apoi pun sare si las sa fiarba acoperita cu un capac, timp de 20 de minute. Poate sa dureze si mai mult - daca fasolea nu e foarte frageda - de aceea trebuie incercata.
Daca folosesc fasole din conserva, e si mai simplu, doar las sa fiarba ceapa in tigaie, apoi adaug fasolea strecurata si spalata.
Dupa ce s-a fiert fasolea fiarta separat, o iau din oala cu o spumiera si o pun peste ceapa inabusita din tigaie. 
Adaug pasta de tomate si o amestec usor cu o lingura de lemn. Mai pun putina apa, daca mai e nevoie.


Pun faina intr-un ibric si adaug o lingura-doua de apa, amestec pana cand nu am e nici un cocolos de faina, apoi adaug sosul format, in mancare. 


Amestec in timp ce vars sosul de faina, ca sa se uniformizeze cu sosul din mancare, pe care trebuie sa il ingroase, asta fiind scopul pentru care se pune faina. Daca nu amestec, faina se ingroasa sub forma de cocoloase si mancarea va avea un aspect tare neplacut.
Mai las sa dea cateva clocote, apoi adaug usturoiul pisat, mai lasa sa clocoteasca 1 minut si inchid focul.
Adaug verdeata tocata si mancarea e gata.


Mie imi place cel mai mult alaturi de o salata de castraveti sau de salata verde, dar e buna orice salata, mai ales pentru mancarea de post.


Pofta buna si spor la treaba!

Comentarii

Postări populare