Fructe la congelator



Ti s-a intamplat sa ai mai multe fructe decat poti sa mananci? Sau sa nu mai ai chef sa faci ceva cu ele, desi poate voiai sa faci dulceata sau prajitura. Daca sunt mere, poate ca tin mai multe zile, dar capsunile, ciresele, zmeura sau caisele se strica si ar fi pacat sa le arunci.
Eu am preferintele mele in ce priveste fructele. Prima ar fi ca le prefer crude si doar cu mici exceptii, le folosesc la prajituri. Imi place sa fac tarte cu capsuni, tocmai pentru ca folosesc fructele crude. Ar mai fi si clafoutis cu cirese sau cherry pie, la care fructele se coc in prajitura. Sau, imi place sa fac dulceata de visine, de cirese, de capsuni, de zmeura sau gem de caise. A, imi mai place si spuma de capsuni!
Pentru ca stau la curte, mi-am plantat pomi si arbusti fructiferi, dar si tufe de capsuni, ca sa am fructe toata vara. De cand au crescut pomii, am tot avut fructe din belsug, mult mai multe decat am putea manca eu si sotul meu. Daca nu vin nepotii pe la noi, trebuie sa fac ceva cu fructele, ca e pacat de ele - doar nu le las sa se strice! Uite-asa am inceput sa congelez fructele pe care nu voiam sa le fac prajitura sau gem si nici nu aveam cand sa le dau prietenilor sau colegilor.
Am inceput prin a congela capsunile mai mici, pe care le foloseam de obicei ca sa fac spuma de capsuni. Pana si eu ma satur de spuma in cele din urma, asa ca fie le faceam dulceata, fie le congelam. Mai cumparasem fructe congelate si stiam ca fructele fragede, precum capsunile, zmeura, murele sau coacazele se inmoaie dupa decongelare, dar pot fi folosite pentru o spuma sau un sos de fructe. Asa ca am inceput sa congelez capsuni si zmeura, punand cam 1 cana de fructe intr-o pungulita, exact cat mi-ar trebui pentru o spuma de capsuni amestecate cu zmeura sau pentru un sos pe care il pun la prajitura de post cu biscuiti si crema de vanilie. Nu fac nimic altceva decat sa le spal, sa le scurg bine si apoi le pun intr-o punguta, pe care o strag bine, scotand aerul din ea totodata.

 

Despre cirese si visine stiam de la prietena mea Mari ca se decongeleaza perfect, fara sa se inmoaie.
De cand am multe cirese si visine din pomii mei, pe langa dulceata, visinata, gem si prajituri, trebuie musai sa mai si congelez din ele, pentru ca nu pot sa le folosesc chiar pe toate. Plus ca tuturor celor din familie ne place compotul de visine si de cirese, iar fructele acestea congelate se preteaza foarte bine pentru a face compot, in tot restul anului.
Ca si cu capsunile, procedez la fel cu ciresele si visinele : le spal, le las in sita sa se scurga si apoi le portionez in pungi, dupa cantitatea pe care urmeaza sa o folosesc la compot.


Nu uit sa congelez cirese si visine si pentru prajituri, dar acestora le scot samburii. Pun in fiecare punguta cantitatea potrivita pentru o prajitura si le bag in congelator.

 

Ideal e sa pun si o hartiuta in fiecare punga, pe care sa scriu "cu samburi" sau "fara samburi", pentru ca nu o data am confundat pungile si am scos punga cu samburi in loc de aceea fara samburi. Nu e o problema asa mare, pentru ca se pot scoate samburi foarte usor si dupa decongelare, fructele nefiind inmuiate, asa cum se intampla cu capsunile.


Cam astea sunt fructele pe care eu le congelez si in acest fel am o provizie buna de fructe pentru iarna, fara sa muncesc prea mult vara, ca sa le fac compot in borcane.
Spor la treaba si voua!

Comentarii

Postări populare