Foi de vita la congelator



Imi plac foarte mult sarmalutele in foi de vita si fac mai mereu, pe timpul verii. Dar nu m-am gandit niciodata sa le conserv, ca sa pot sa fac si in restul anului. O colega de birou m-a convins sa pun si eu frunze de vita la congelator, mai ales ca am si eu in curte un butuc de vita de vie.
Anul acesta, in iunie, a trebuit sa carnesc vita, adica sa ii tai varfurile crescute prea mult, pentru ca strugurii sa poata creste mai bine. Pe toate aceste varfuri am avut multe frunze de vita fragede si destul de mari, numai bune pentru sarmale.


Am aruncat frunzele atinse de mana sau de daunatori, care le fac sa se increteasca.

 

Le-am spalat bine, pe fiecare in parte si le-am clatit bine in cateva ape. Le-am pus intr-un lighenas.

 

Le-am taiat coditele, pana la baza frunzei.


Am asezat frunzele intr-o tava ingusta si inalta, in doua pachete, cu frunzele puse una peste alta. Am numarat sa fie acelasi numar de frunze. Mie mi-au iesit 33 de frunze la un pachet, indeajuns pentru 4 portii.


Am pus la fiert o saramura facuta ca pentru muraturi, din 1 litru de apa cu o lingura de sare grunjoasa, cu care urma sa oparesc frunzele.

 

Cand a fiert apa, am turnat-o peste frunzele din tava. Le-am apasat putin, ca sa stea bine in saramura.

 

Le-am lasat asa vreo 2 minute si apoi le-am intors cu totul, cu o paleta de lemn, pe fiecare pachet in parte, ca sa le cuprinda bine saramura si pe cele de deasupra. Cele de la fund isi schimbasera deja culoarea.


Le-am lasat inca 10 minute in apa, pana cand toate si-au schimbat culoarea si s-au inmuiat.

 

Apoi le-am scos intr-o sita - fiecare pachet de frunze separat, in alta sita.

 

Le-am lasat sa se scurga timp de un minut, apoi le-am rasturnat pe o farfurie, cu o miscare rapida.

 

Cand s-au racit, am pus fiecare pachet de frunze in cate o punga, fara sa le indoi si le-am bagat la congelator.

  

Cand am facut sarmalute in foi de vita, le-am scos de seara si le-am tinut in frigider, ca sa se dezghete treptat.


Apoi le-am folosit, ca si cand erau prospat oparite. Se mentin foarte bine congelate si fierb destul de repede. Si nici nu sunt greu de facut!
Dintr-un singur pachet am facut 29 de sarmalute in foi de vita delicioase.

 

Spor la treaba si voua!

Comentarii

Postări populare