File de cod cu crusta de mustar, rosii si patrunjel



Dintotdeauna mi-a placut codul, de aceea aceasta reteta cu fileuri de cod mi s-a parut foarte potrivita pentru gustul meu. Pe langa faptul ca codul nu are multe oase, fileurile nu au deloc, asa ca m-am gandit ca mi-ar placea si mai mult sa mananc peste fara grija oaselor.
Am gasit fileuri de cod congelate la Lidl si cu o punga de 500 de grame am facut aceasta reteta, in doi timpi si trei miscari! Reteta originala se face cu unt si vin, dar pentru ca acum suntem in post si e dezlegare la peste, am facut fara vin si unt, doar cu ulei de masline si cu restul ingredientelor.
Se face foarte simplu, iar gustul e de exceptie.

Ingrediente pentru 2 portii

- 4 bucati fileuri de cod
- sare, piper, dupa gust
- 1 ceapa rosie mica
- 1 lingurita de mustar
- 4 linguri de rosii tocate (din conserva)
- 2 linguri de pesmet
- 1 legatura de patrunjel
- 4 linguri de ulei de masline



Am dat drumul la cuptor la foc potrivit de 180C ca sa se incalzeasca pana cand am pregatit fileurile de cod. Am lasat fileurile de peste sa se dezghete la temperatura camerei, apoi le-am pus in tava de la aragaz.


Le-am dat cu sare si piper.

 

Daca nu era post, as fi pus cate o felie de unt deasupra fiecarui fileu, dar asa am pus cate o lingurita de ulei de masline. Am pus deasupra si ceapa rosie felii.

 

 

Am intins cate o lingurita de mustar pe fiecare fileu.

 

Am presarat apoi cate o lingura de rosii tocate din conserva peste fiecare fileu de cod.

 

Ca sa se formeze o crusta mai aveam nevoie de un amestec de pesmet de patrunjel deasupra. Am pus pesmetul si patrunjelul in blender si le-am amestecat. Astfel s-a tocat si patrunjelul.

 

Apoi am presarat cate o lingura de amestec peste fiecare fileu.

 

Am mai pus cate o lingurita de ulei de masline peste fiecare fileu...desi eu am turnat cu sticla, dar e ceva aproximativ, nu e chiar o cantitate fixa.

 

Reteta originala prevedea si un pahar de vin turnat in tava, pe care eu l-am sarit. Dar cine vrea, poate sa puna si probabil ca ii va da un gust si mai bun pestelui.
Am dat pestele la cuptor la foc potrivit de 180 C pentru 30 de minute.

 

Cand au trecut cele 30 de minute, pestele era gata. Am incercat cu o furculita totusi, ca sa fiu sigura ca era gatit. Furculita a intrat usor, deci era gata.


Am scos tava si am lasat pestele sa se raceasca, pentru ca noi asa il mancam, mai rece.

 

De-a lungul anilor, am constatat ca pestele cald e mai gretos, de aceea il lasam sa se raceasca si apoi il mancam.
A fost un cod interesant, cu gust de peste cu sos de rosii, putin acrisor si condimentat de la mustar. Patrunjelul i-a dat un gust si mai bun, cu pesmetul putin crocant.


A fost delicios!
Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare