Gogosele americane cu malai si ceapa (Hush puppies)



Am aflat de curand despre aceasta reteta de la o prietena din SUA si m-am gandit ca ar trebui sa o fac si eu, nu de alta, dar imi era tare pofta, inca de cand mi-a povestit ca le-a facut! Se pare ca americanii mananca de obicei aceste gogosele impreuna cu peste prajit. Eu le-am facut intr-o zi cand am prajit snitele...da, stiu ca a fost cam mult doua prajeli, dar asa s-a nimerit atunci si chiar ne-a placut tuturor, asa ca voi mai repeta reteta si altadata. Este o reteta care se face foarte mult in sudul SUA, unde ei pun si zahar in gogosele - ceea ce n-ar fi rau, daca nu ar fi si ceapa in aluat...ceapa cu zahar nu mi se pare o combinatie pe gustul meu, asa ca am preferat sa le fac fara zahar. Am gasit multe retete, destul de diferite unele de altele, dar m-am oprit la cea a prietenei mele, care s-a potrivit cu ingredientele pe care le aveam eu in casa si, totodata, mi s-a parut si mai simpla. Cei mai multi pun lapte in aluat, dar destui pun si lapte batut sau iaurt. In rest, retetele sunt cam la fel, adica o combinatie de malai si faina, cu oua, lapte si ceapa. Experienta a fost foarte placuta, pentru ca sunt foarte usor de facut si se fac si foarte rapid, ca si gogosile, doar ca gogoselele hush pupies nu stau la crescut deloc. 
M-a interesat foarte mult de ce li se spune asa cum li se spune. Stiam ca aceste cuvinte in limba engleza inseamna "Taceti cateilor!" si se pare ca asta si e motivul pentru care li s-a dat acest nume : pentru ca au fost mereu folosite pentru a opri cateii sa latre, in timpul unei vanatori sau la pescuit. Li se baga cate o gogoasa in gura si taceau. Linistea e ceva de care si pescarii si vanatorii au atata nevoie, iar latratul cainilor poate speria atat pestele, cat si vanatul. 
Acum ca am lamurit si treaba cu numele acestor delicioase gogosele, sa povestesc si despre cum le-am facut.

Ingrediente pentru 4 portii

- 1/2 cana lapte batut
- 2 linguri de ulei
- 2 oua
- 1/2 cana malai
- 1/2 cana faina
- 1/4 lingurita praf de copt
- 1/4 lingurita sare
- 1 ceapa tocata si/sau
- 2 cepe verzi tocate

Aluatul pentru gogosele se face foarte simplu, amestecand totul intr-un castron.
Am pus intai ingredientele uscate in castron : faina, malaiul, praful de copt si sarea.

 

 

 

Am tocat ceapa si am pus-o peste faina si malai.

 
Apoi am amestecat si ingredientele umede in alt castron : ouale, laptele batut si uleiul.

 

Am turnat ingredientele umede in castron peste cel uscate si am amestecat. 

 

Aluatul nu trebuie sa fie prea tare, dar nici sa nu curga, atat cat sa stea in lingura.


Am incins uleiul in ceaun la foc potrivit, ca si pentru orice fel de gogosi. Trebuie sa fie indeajuns de mult, cam de 3-4 degete, cat sa pluteasca gogoselele.
Am luat din castron cate o lingura de aluat si am pus cate o gogosica in uleiul incins, cate au incaput in ceaun.

 
Le-am lasat cam 2 minute pana cand s-au rumenit pe o parte, apoi le-am intors. Se vede pe margini cand se rumenesc.



 
Le-am mai lasat inca 1 minut si apoi le-am scos cu paleta in sita de la friteuza, ca sa se scurga de ulei. Se pot scoate si pe o farfurie acoperita cu 2 prosoape de bucatarie de hartie, care sa absoarba uleiul. 

 
Am pus alt rand de gogosi, si tot asa, pana cand le-am terminat.
Abia asteptam sa gust una, asa ca am mancat-o pe prima - asa cum fac cu orice gogoasa, chiftea sau clatita...ce sa fac, nu pot sa rezist!
Gogosile americane au fost excelente, pufoase si gustoase, un fel de gogosi sarate. 

 

Le-am mancat calde impreuna cu snitelele. Au fost delicioase!
Pofta buna si voua, daca vreti sa incercati!

Comentarii

Postări populare