Musaca cu piure de cartofi



Anul trecut am invatat sa fac acest fel de musaca, mult mai simplu de facut. De fapt, ce e simplu e faptul ca nu mai trebuie tinuta mult la cuptor, toate fiind deja gatite. Fiica mea m-a invatat si chiar a si gatit o astfel de musaca, care a fost foarte gustoasa. Este un fel de lasagna, de fapt, pentru ca carnea tocata se face ca un sos, exact ca la lasagna bolognese. Fiica mea a pus si bechamel, ceea ce chiar ca a facut musacaua sa semene cu lasagna, dar cat de buna a fost!
De aceea, desigur ca m-am hotarat ca e cazul sa schimb si eu reteta, sa nu mai fac cu cartofi prajiti, ci cu piure...mi-e putin necaz, dar sigur voi mai face musaca si asa cum stiu eu! Doar ca eu nu am facut sos bechamel, ci am pus smantana.

Ingrediente pentru o tava dreptunghiulara de 40/20 cm

- 1 kg de pulpa de porc tocata
- 2 cepe potrivite
- putin marar tocat
- 4 cartofi mari
- 1/2 cana de lapte
- 1 feliuta de unt
- 1/2 litru de suc de rosii
- 1 lingura de pasta de tomate, cine vrea
- o cana de smantana
- 100 g parmezan ras

Am pregatit carnea la fel ca si pentru o musaca obisnuita : am tocat-o, apoi am calit-o in tigaie, cu ceapa tocata marunt.

 

Intre timp am curatat si cartofii, i-am taiat cubulete si i-am pus la fiert intr-o craticioara, pentru a face piure.


Am lasat cartofii sa fiarba si am pus o cana de apa peste carne, ca sa fiarba bine la foc mic, timp de o ora, pana cand apa a scazut bine - dar nu de tot, altfel se ardea carnea. Am pus si o lingurita de sare

 

 

Atunci am pus sucul de rosii si am mai lasat sa scada inca o jumatate de ora. Cine vrea, poate sa pouna si putina pasta de tomate, ca sa fie mai pregnant gustul de rosii si, totodata, mai colorata carnea.


Sosul de carne nu trebuie sa fie prea lichid, altfel se amesteca cu piureul.
Am facut piureul, cu lapte si unt, exact ca pe orice piure.

 

Cand carnea a fost gata, am inceput sa montez musacaua, pentru a o pune la cuptor. Am dat drumul la cuptor la foc potrivit de 180C, ca sa se incalzeasca intre timp.
Am tapetat tava cu unt si pesmet, la fel ca la budinca. Si la musacaua obisnuita tapetez cratita, dar cu ulei si pesmet. Untul a facut sa fie cu atat mai buna.

 

Am pus un rand cu jumatate de piure, apoi am pus sosul de carne si un rand de parmezan ras. Deasupra am pus restul de piure.

 

 

 

Am amestecat jumatate din parmezanul ras cu smantana si am pus peste musaca.

 

 

Sosul de carne a fost putin cam moale si stratul doi de piure a intrat putin in sos, iar apoi smantana nu s-a intins perfect. De aceea, acolo unde a intrat in carne, am mai pus smantana si inca putin cascaval ras. Am dat musacaua la cuptor la foc potrivit pentru cam o jumatate de ora, pana cand musacaua s-a rumenit frumos.Astfel am obtinut o musaca gratinata, adica stratul de smantana, parmezan si cascaval s-au topit frumos si s-au rumenit, dandu-i un aspect frumos si facand-o sa fie si mai apetisanta.

 

Ca si lasagna, aceasta musaca se tine bine atunci cand e rece, altfel se intinde fleasca in farfurie, asa cum am mancat noi in seara in care am facut-o, nemaiavand rabdare sa se racoreasca. Desigur, nu a fost mai putin gustoasa, doar mai putin aspectuoasa! A doua zi am putut taia cate un patrat frumos pentru fiecare si le-am incalzit, pe rand, in cuptorul cu microunde.

  

Pentru cine nu stie, am pus cuptorul la 30 de secunde, apoi la inca 30 de secunde si a fost indeajuns de calda.
Pofta buna si spor la treaba, daca vreti sa incercati si voi!



Comentarii

Postări populare