Zucchini murati



De curand, am auzit o prietena vorbind despre dovlecei murati si tare m-am mirat, pentru ca nu stiam ca se mureaza si dovleceii. Din spusele prietenei mele, se pare ca sunt foarte gustosi, mai ales daca sunt pusi dovlecei in floare, adica atunci cand sunt foarte mici, ca niste castraveti.  Dar se pot pune si dovlecei taiati rondele sau taiati in 4, pe lungime. Anul acesta, am pus in gradina zucchini, asa ca am urmarit sa ii iau atunci cand abia se formau, adica la o zi-doua dupa inflorire. Cand am adunat destui cat sa pun un borcan, am pregatit totul, exact ca la castraveti si am pus un borcan de zucchini la murat. Chiar si arata ca niste castraveti, doar ca sunt mult mai gustosi!

Ingrediente pentru 1 borcan de 850 ml

- 5-6 dovlecei (sau zucchini) mici si subtiri, in floare
- 1 catel mare de usturoi sau 2 mai mici
- o mana de flori cu seminte de marar uscat
- 3 frunze de visin

Pentru saramura

- 1/2 litru de apa
- 1 lingurita cu varf de sare grunjoasa
- 1 lingurita de otet

Ca si la castravetii in saramura, am pus cateva seminte de marar uscat, cu tot cu floare la fundul borcanului, dinainte sterilizat in cuptor si racit. Am pus si catelul de usturoi curatat.


Am spalat bine bucatile de zucchini, am rupt floarea si le-am taiat codita.

 

 

Apoi i-am asezat in borcan, in asa fel incat sa incapa cat mai multi.


Pentru ca in vara asta a fost foarte seceta, am avut cativa care s-au ofilit partial, neavand destula apa sa creasca bine. Am taiat partea ofilita si am asezat zucchinii taiati. Ba chiar am taiat si alte bucati, ca sa incapa mai bine in borcan.


Am pus deasupra alte seminte de marar, cam o lingurita, apoi am indesat 3 frunze de visin, ca sa tina dovleceii tari.

 

Intr-un ibric, am facut 1/2 de litru de saramura din 1/2 de litru de apa, 1 lingurita cu varf de sare grunjoasa si 1 lingurita de otet.

 

Cand a inceput sa fiarba, am stins focul si am dat saramura deoparte, sa se limpezeasca putin, cam un minut.
Am asezat borcanul pe gratarul aragazului, care sa preia din fierbinteala lichidului, impiedicand astfel plesnirea borcanului. Am turnat uspr saramura peste zucchini, in borcan, pana cand a ajuns deasupra, acoperindu-i.

 

Am strans bine capacul, tinand borcanul cu o carpa umeda, ca sa nu ma friga la mana.


Apoi am lasat borcanul deoparte, pe blatul din bucatarie, pentru o saptamana, ca sa fermenteze.


Ca si la castravetii murati, in 2 zile lichidul s-a tulburat si a inceput sa fermenteze, apoi, cand procesul de fermentare s-a terminat, lichidul s-a limpezit.

 

Asta insemna ca era gata si ca puteam sa ii mancam. Am mai asteptat totusi cateva zile si apoi am deschis borcanul. Intr-adevar, zucchini murati au fost senzationali, gustul fiind de exceptie, mai dulceag decat la castraveti, ca ai castravetilor murati de vara.


Pofta buna si spor la treaba!

Comentarii

Postări populare