Salata de legume cu spaghete



De curand, am gasit aceasta reteta pe un website culinar din Canada si mi-a facut o pofta atat de mare, incat a trebuit sa o fac urgent.  I se spune salata Amalfi, care inseamna ca se face in regiunea cu acelasi nume din Italia. Dar cautand pe Google, nu am gasit ceva asemanator cu acest nume, salatele respective avand cu totul alte ingrediente.
Oricum, nu conteaza, important e faptul ca salata e delicioasa.
Reteta originala contine si o conserva de naut, o punga de anghinare congelata, plus ca pastele sunt farfalle (adica fluturasi). Eu am adaptat reteta la gusturile noastre si am pus spaghete, taind de tot anghinarea si nautul. Am facut o cantitate mai mica, doar pentru doua portii, stiind ca sotul meu e foarte reticent la mancarurile noi, diferite de ale noastre. Si bine am facut, pentru ca atat de mult s-a strambat in timp ce manca, ca ai fi zis ca "are crăci" cum mai spunem noi, romanii.
Cantitatile sunt dupa cum am avut, gustul fiind dat mai mult de sos.

Ingrediente pentru 2 portii

- 200 g spaghete
- 1/4 de ardei rosu
- o bucatica morcov
- 1 felie mica de telina
- o mana de varza cruda, tocata
- o ceapa mica (sau 2-3 fire de ceapa verde)
- 1 legatura mica de patrunjel
- o mana de masline negre fara samburi, taiate rondele
- 1/2 conserva de rosii tocate
- 2-3 linguri de ulei de masline (merge si de floarea-soarelui)
- 1 lingura de otet de mere
- 1 lingurita mustar de Dijon
- 1 catel de usturoi pisat
-1/2 lingurita de sare

Prima oara am pus la fiert spaghetele, dupa instructiunile de pe pachet. Le-am strecurat si le-am lasat in strecuratoare, ca sa se scurga bine. Apoi le-am asezat pe o farfurie, sa se raceasca mai repede.


Apoi am curatat legumele si le-am ras pe razatoarea mare, punandu-le pe toate intr-un castron mai mare.  Am tocat marunt ceapa. Am tocat si o feliuta de varza, mai mult pentru ca nu era prea compacta, ci cam afanata, altfel as fi dat-o si pe ea pe razatoare.

 

 

Am tocat patrunjelul si l-am pus deasupra.


Am adaugat si pastele.


Am pus in blender rosiile tocate cu uleiul, otetul, mustarul, sarea si usturoi si le-am pasat impreuna.

 

 

Am pus sosul peste salata.


Am taiat si maslinele in rondele si le-am pus deasupra. Din cate am vazut, se gasesc gata taiate, dar eu am avut intregi, fara samburi - cu samburi, ar fi fost mai greu!

  

Am amestecat usor cu 2 furculite.


Am servit salata simpla, asezata frumos pe farfurie. A fost delicioasa, asa ca va trebui sa o fac mai des!


Pofta buna!

Comentarii

Postări populare