Placinta-melc cu branza



Am mai mancat acest fel de placinta cu ani in urma, la o matusa. Ii adusese o vecina o tava rotunda cu placinta-melc, careia ii spunea ca e bulgareasca. Atunci mi-am spus ca bulgarii sunt priceputi la placinte, pentru acea placinta era delicioasa.
Am revazut acest fel de placinta la Lidl, unde au o placinta-melc cu branza foarte buna, desi e congelata. Bineinteles ca am cumparat si eu de cateva ori si am fost foarte multumita. Desi, ultima oara cand am cumparat-o, mi s-a parut mult mai frageda, in sensul ca foile erau mult mai moi decat inainte.
Chiar daca pot sa o gasesc oricand la magazin, mi-a venit ideea sa fac si eu o astfel de placinta-melc, ca sa vad cum se face. Am vazut cateva video pe youtube si am vazut cat de usor e, doar sa am foaia. Nu am avut timp sa fac foi subtiri - pentru ca e nevoie de timp si rabdare - de aceea am cumparat un pachet de foi de placinta. Mai aveam cam jumatate de kilogram branza de vaci ramasa intr-o galetusa in frigider, dar era indeajuns ca sa pot sa fac o placinta.de acest fel.

Ingrediente pentru o tava rotunda de placinta

- 1 pachet de foi de placinta
- 1/2 pachet de unt topit
- 1/2 kg de branza de vaci
- 1 ou
- 1 lingurita de sare





Nu a fost deloc greu sa fac aceasta placinta, pentru ca nu am avut mare lucru de facut, decat sa amestec branza cu oul si sarea.

 

Odata umplutura facuta, am pregatit tava in care urma sa pun placinta. Intamplator, am o tava rotunda de la mama mea si nu o folosisem niciodata, dar uite ca imi e de folos in cele din urma.


Am topit untul pe foc mic, amestecand cu cutitul, ca sa se topeasca mai repede.

 

Am dat drumul la cuptor la foc potrivit de 180C, ca sa se incalzeasca in timp ce am montat placinta.
Am desfacut pachetul de foi de placinta.

 

Am pus prima foaie pe blatul din bucatarie si am uns-o cu unt topit, cu un pamatuf de pene de gaina, pe care il am de mult.

 

 

Apoi am pus cateva lingurite de umplutura pe toata marginea si am rulat foaia de placinta.

 

Am format mijlocul melcului, chiar in mijlocul tavii, rasucind ruloul de branza in jurul capatului sau.


Apoi am pus o alta foaie de placinta, pe care am uns-o cu unt topit, am pus iar umplutura si am rasucit foaia, formand un alt rulou. Am pus ruloul in tava, in continuarea celuilalt, rasucindu-l in forma de spirala.


Am format atatea rulouri cata branza aveam. Cand s-a terminat branza, placinta era montata. Nu am avut atata branza cat sa umplu toata tava, dar nu mi-am facut griji, ca nici nu era nevoie sa fie prea multa.


Am pus restul de unt topit deasupra, pe toata suprafata placintei.

 

Am dat placinta la cuptor la foc potrivit, de 180C, pentru 45-50 de minute.



Cand a fost rumena, nu mare mi-a fost mirarea sa constat ca placinta crescuse si umpluse toata tava.


Am mai constatat si ca foaia se rupsese si se vedea branza, iar cand am mancat din ea se simtea mai mult branza decat foaia. Ar fi trebuit sa pun macar cate doua foi la rulou, daca nu chiar trei - dar, chiar si-asa, n-a fost rea placinta - foarte frageda si cu multa branza, nu ca aceea de la magazin.


Am mai facut una din restul de foi si de data aceasta am pus cate 2 foi la fiecare sul de placinta.

 

A iesit ceva mai putina placinta, dar a fost si mai gustoasa decat prima.

 

Pofta buna si spor la treaba si voua!

Comentarii

Postări populare