Trandafiri din mere si aluat fraged



Nu de mult am vazut un video cu aceasta reteta si mi s-a parut exceptionala. Pentru ca deja folosesc aluatul fraged pentru a face cornulete cu rahat sau ciocolata in aluat impletit, dar si strudel cu mere sau cremsnit de post, mi s-a parut ca trandafirii facuti din mere si aluat fraged sunt foarte simplu de facut.
Nu aveam decat sa cumpar niste mere rosii, care sa arate bine in poza!


Ingrediente pentru 6 trandafiri

- 2 mere rosii, potrivite
- o foaie de aluat fraged cumparat
- 3 linguri de zahar
- 1 lingurita scortisoara
- 1/2 lamaie zeama
- o cana de apa
- o craticioara mica
- 6 forme de briose

In primul rand, am taiat fiecare mar in jumatate si am curatat merele de seminte, de mustati si de codita.


 

Apoi am taiat jumatatile in felii subtiri de maxim 2 mm, cu un cutit bine ascutit.


Am pus apoi toate feliile - cu grija sa nu se rupa - intr-o craticioara mica. Am stors o lamaie (taiata in jumatati) peste feliile de mere, pentru a nu se innegri (prin oxidare, in contact cu aerul).


Ca sa pot folosi feliile de mar, pe care urma sa le rulez impreuna cu aluatul fraged, acestea trebuiau sa fie moi, nu crocante, ca sa nu se rupa. In cele mai multe retete pe care le-am vazut, merele sunt puse in apa si puse in cuptorul cu microunde, ca sa fiarba apa si sa se inmoaie merele. Eu sunt putin reticenta in a folosi cuptorul cu microunde, mai ales la alimente neacoperite, pentru ca sunt iradiate. Asa ca am preferat sa clocotesc apa de la mere pe aragaz, prin metoda obisnuita, care s-a dovedit a fi foarte buna.
Am adaugat apa, atat cat sa acopere merele si le-am pus la fiert pe un ochi mic al aragazului, la foc mare.

 
Cand au inceput sa fiarba apa, am dat cratita la o parte, am scurs apa printr-o sita si am scos merele pe o farfurie.

 

Le-am rasfirat, ca sa se raceasca mai repede, asezandu-le circular, pe toata farfuria. Unele felii se mai pot rupe putin, dar nu e problema, pentru ca se pot aranja, deoarece le tine coaja.


Am dat drumul la cuptor, la foc de 200C, cum spune ca trebuie la aluatul fraged.
Intre timp, am desfacut pachetul de aluat fraged. Am intins foaia pe blatul de bucatarie, apoi am presarat faina pe blat si deasupra foii.


Am intins foaia, pe lungime, cu un sucitor, ca sa o mai subtiez, pana cand s-a lungit cu inca jumatate din lungimea ei initiala.


Pentru a forma trandafirii, aluatul ca se ruleaza. De aceea, trebuie sa fie mai subtire, altfel nu se coace si ramane crud la mijloc - cum mi s-a intamplat mie cu strudelul cu mere, facut din aluat fraged mai gros.
Am taiat foaia pe latime, in 6 fasii egale.

 

Multe dintre retete de trandafiri folosesc un gem de caise sau crema de branza de vaci, cu care se unge fiecare fasie de aluat, inainte de a pune feliile de mar. Initial, am vrut si eu sa fac trandafiri de mere cu branza, dar m-am razgandit, pentru ca acesta era un desert de post ideal, ceva deosebit fata de placinta cu mere obisnuita. Daca as fi pus crema de branza, nu mai era de post. Pentru ca peste branza ar fi trebuit sa presar zahar, m-am gandit sa presar doar zahar si scortisoara (pentru ca asa se pune peste mere in placinta sau in prajituri). Am presarat cate o lingurita de zahar si putina scortisoara, pe fiecare fasie de aluat.

 

Am pus feliile de mar pe jumatate din fiecare fasie de aluat, cu coaja in afara.

 

Am indoit fasia peste feliile de mere, apoi am rulat fiecare fasie, ca pe o rulada cu gem.

 

 

 

Si iata ca a iesit trandafirul! Nu-i asa ca e dragut?

 

 

Am pus fiecare trandafir in forma de briose, ca sa stea fix, sa nu se desfaca.

 
Eu am o forma de 15 briose si am folosit doar jumatate din ele. Nu am uns formele cu nimic, doar am pus trandafirii din aluat.

 

Le-am tinut la cuptor, la foc potrivit de 180C, timp de 50 minute. Eu le-am tinut pe primele timp de 40 minute si nu s-a copt bine aluatul; a fost la limita, nici copt, nici crud.

 

De aceea, pe urmatoarele le-am tinut 50 de minute si s-au copt bine. S-a caramelizat cam mult coaja merelor, fiind aproape neagra, dar macar  aluatul era copt. Totusi, nu m-a deranjat la gust acea coaja caramelizata, ci avea un gust bun.

 

 

Am pudrat trandafirii cu zahar si i-am servit. Erau deliciosi!

 

 

 

Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare