Tarta cu nectarine



Desi nu le prefer piersicilor noastre romanesti, nectarinele sunt gustoase - desi cam scumpe. Dar care fructe nu sunt scumpe in ziua de azi? Ar trebui sa nu mai mancam deloc, daca ne luam dupa preturi!
Nici eu nu prea cumpar cantitati mari de fructe, ci doar un kilogram-doua. Doar la ocazii cumpar mai multe, ca sa fac un tort sau o prajitura. Iar acum, ca am fructe in gradina, ma multumesc cu ce am, adica capsuni, cirese si visine. Daca recolta e bogata, congelez o parte, ca sa am si pe timpul iernii. Ma intreb, oare ce-or face atatia oameni cu copii, care trebuie sa manance mereu fructe, ca sa fie sanatosi? Ii pasa cuiva in tara asta? Se pare ca nu!
Avand in vedere situatia asta cu fructele, nu pot sa incerc tot felul de retete cu fructe, cum mi-as dori. Dar uite ca se mai intampla cateodata sa-mi pice niste fructe, ca din cer - adica, pe degeaba! Uite-asa am primit de la un prieten vreo 4 kg de nectarine, crescute in livada familiei lui. Uriase, coapte, zemoase - intr-un cuvant, o minunatie! Fiind atat de coapte si atat de multe, trebuia sa le mancam repede, ca sa nu se strice. Trebuia sa ma gandesc repede ce sa fac cu ele, ca nu reuseam sa mancam atat de multe in asa scurt timp. Uite-asa am facut eu pentru prima oara (si ultima!) un tort cu nectarine (dupa reteta tortului de mere) si o tarta delicioasa. Nu m-as fi gandit niciodata ca voi face tarta cu nectarine, dar am facut si mi-a placut.
Reteta este aceeasi ca la tarta cu afine, doar ca deasupra am pus felii de nectarine, curatate de coaja. Arata bine, nu?

 

Pofta buna daca vreti sa faceti si voi!

Comentarii

Postări populare