Cornulete de post cu rahat, din aluat frantuzesc cumparat



Am incercat cu ani in urma sa fac aluat frantuzesc, pentru cremsnit. Imi place foarte mult cremsnitul, de aceea am vrut sa invat sa fac eu foaia, ca sa il fac de cate ori am pofta, fara sa trebuiasca sa ma duc la Romana (in Bucuresti), la patiseria de la Coloane, de unde luam mereu cremsnit, de ani de zile.
Cand am citit reteta mi s-a parut foarte distractiva, pentru ca trebuia sa pun unt peste aluat, sa il impaturesc si sa il intind din nou - de vreo 3 ori, din cate tin minte. Mi-a reusit prima oara - norocul incepatorului! - dar urmatoarele 2 dati nu mi-a mai iesit cum trebuie, in sensul ca, foile care trebuiau sa se desfaca in aluat, in timpul coptului, nu prea s-au mai desfacut, de aceea aluatul n-a mai fost atat de fraged si foietat. M-am lasat pagubasa, pentru ca se pare ca nu e prea usor sa faci aluat frantuzesc. Dar n-am renuntat, doar astept ziua in care voi avea timp si rabdare ca sa incerc din nou.
Pana atunci, cumpar aluat frantuzesc gata facut, care e foarte bun. Am facut foarte des pateuri cu branza cu aluat pentru foietaj Bella si au iesit bune, desi putin cam gretoase.
Am facut si ciocolata in aluat fraged, tot cu aluat pentru foietaj Bella, ba chiar am facut si strudel cu mere.
Am cumparat niste pateuri gata facute, de la Lidl, care sunt mult mai bune, adica nu sunt atat de grase, sau, poate, grasimea era proaspata, de aceea nu mi-a provocat greata. Spun asta pentru ca am cumparat  si un aluat congelat care era ranced de-a binelea - poate a fost grasimea din care a fost facut ranceda sau o fi fost decongelat si congelat din nou - cert e ca nu l-am putut manca. Uite de-aia am vrut eu sa invat sa fac singura aluat frantuzesc, ca sa nu am astfel de surprize! Cu ocazia asta, m-am mai apropiat putin de ziua aia in care voi incerca din nou, mai ales ca imi doresc sa invat sa fac si eu cornuri croissant.
Pentru ca nu am gasit pana acum vreun aluat de cumparat adevarat - adica facut cu unt - ci doar cu margarina, m-am gandit ca ar fi foarte bun pentru preparate de post. Am gasit un astfel de aluat la Lidl, care e mai subtire si nu se umfla foarte mult.
Asa ca, ce m-am gandit eu? Ce-ar fi sa fac cornulete cu rahat, sa vad cum sunt? Rau n-ar avea ce sa fie! Mereu am facut reteta mea de cornulete de post cu rahat, adaptata dupa reteta Sandei Marin. Era timpul sa incerc si altfel de aluat.
Pot sa spun ca am dat lovitura cu aceste cornulete, pentru ca sotul meu e innebunit dupa ele - nu mai spun ca se fac super-usor, cum ar spune copiii!

Ingrediente pentru o tava de aragaz

- 1 pachet de aluat "puff pastry", adica de patiserie, pentru foietaje
- 8 bucati de rahat
- 1 coala de hartie de copt

Nici ca se poate face ceva mai rapid decat aceste cornulete! In 5 minute sunt gata de bagat la cuptor - asta e avantajul de a avea aluatul gata facut. Eu il prefer pe cel de la Lidl, pentru ca e mai subtirel si nu se umfla ca un pateu. Nici vorba ca am nimerit si unul de acela, din care cornuletele au iesit ca niste barcute, dar au fost la fel de bune.
Aluatul pe care il iau de obicei de la Lidl nu e congelat, dar daca nu il fac imediat, il bag in comgelator. Cand vreau sa il folosesc, il las cam o ora la decongelat.
Dau drumul la cuptor la foc potrivit spre mare de 200C.


Desfasor aluatul (pentru ca e rulat in forma de sul) care e deja asezat pe o hartie de copt.

 

Totusi eu pun alta coala in tava si arunc hartia in care a fost aluatul, dupa ce pun cornuletele in tava.


Tai foaia cu un cutit sau cu o rola in patrate mici, cam de 4x4 cm, astfel incat sa imi iasa 32 de patrate.

 

Foaia fiind dreptunghiulara, eu o tai in 8, pe lungime si in 4, pe latime - de unde, 8 x 4 = 32.Le masor dupa ochi, in asa fel incat sa fie cat de cat egale si fac cate un semn la capat, inainte de ale taia si pe orizontal. Nu-i nimic daca unele sunt mai mici sau mai mari!

 

Ca sa pun rahat in asa fel incat sa se simta, tai fiecare bucata in 4 bastonase.

 

Asez cate unul pe fiecare patrat de aluat.

 

Apoi petrec colturile opuse si le apas bine, ca sa stea inchis cornuletul, sa nu se desfaca aluatul la copt.

 

Asez cornuletele pe tava, destul de aproape unul de altul, astfel incat sa incapa toate.

 

Nici macar nu s-a incins bine cuptorul in timpul asta! Asa ca mai astept putin si, cand se stinge becul de la cuptorul electric (cine are cuptor normal pe gaze, il lasa 10 minute si e incins) dau cornuletele la cuptor pentru 20 de minute, pana cand se rumenesc usor.


Cand sunt gata, scot cornuletele si le las cateva minute sa se racoreasca.

 

Cand nu am lipit bine aluatul, cornuletele au iesit ca niste barcute.


Am facut cornulete cu aluat mai gros si nu au stat lipite, dar le-am mancat si-asa!

 

Le pudrez cu zahar si sunt gata de mancat.

 

 

Pofta buna!


Comentarii

Postări populare