Mancare de pui cu conopida si smantana



In fiecare toamna fac cate o mancare de conopida, din conopida ramasa de la muraturi. Nu am cum sa iau o conopiduta mica, pentru a pune cate un buchetel in fiecare borcan de muraturi, de aceea imi raman mereu multe buchetele (buchetoaie, as zice!) de conopida, pe care le fac mancare. De cele mai multe ori, fac mancare de conopida de post, dar atunci cand am mai multa conopida, mai ajunge si pentru una "de dulce", adica cu pui si smantana, care este delicioasa. O fac la fel cum fac si mancarea de pui cu smantana, doar ca adaug si conopida fiarta. Ca si mancarea de pui cu smantana, si cea cu conopida si smantana este tot o mancare pentru o zi.
Orice bucati de pui sunt bune, dupa cum am la momentul respectiv. De data asta, le-am facut cu aripioare de pui.

Ingrediente pentru 2 portii

- 4 aripioare de pui (sau un piept, ori 2 copane)
- 250 g smantana
- 1/2 cana de supa de legume (sau 1 lingurita de Delikat)
- 1 lingurita de faina
- 3-4 linguri de ulei

Pentru supa de legume

- 1 morcov
- 1 ceapa
- 1 telina
- 1 ardei
- 1 pastarnac
- 1 patrunjel

Intai pun la fiert supa de legume. Curat si spal bine legumele, apoi le pun la fiert intr-o craticioara, in care pun apa, atat cat sa acopere legumele. Adaug o jumatate de lingurita de sare. Las sa dea un clocot, apoi dau focul la mic si acopar craticioara. O las sa fiarba o jumatate de ora, sau pana cand e gata carnea. E mai bine ca supa sa fiarba mai mult, ca sa fie mai concentrata.
Prajesc bucatile de pui, ca si la mancarea de rosii cu pui, in tigaia  in care urmeaza sa fac mancarea. Inainte, aveam o cratita in care faceam mancare, dar acum, pentru ca nu mai fac atat de multa, imi ajunge tigaia mare de teflon pe care o am.
Pun si conopida la fiert, cat timp se prajeste puiul. Nu o tin mult decat vreo 5 minute, ca si la mancarea de conopida. Cand e fiarta, o scot pe o farfurie.


Dupa ce am prajit bucatile de pui, le scot.


Pun faina si o amestec cu uleiul ramas in tigaie, apoi adaug supa, putina cate putina, amestecand usor, pana cand se formeaza un sos ca o smanatana subtire. Daca pun Delikat, adaug apa peste faina. Apoi adaug smantana si amestec bine, ca sa se incorporeze in sos. Adaug si conopida si bucatile de pui.

 

Las pana cand incepe sa clocoteasca si sting imediat focul.


Cine vrea, poate sa adauge si marar tocat.
Pofta buna!


Comentarii

Postări populare