Salata de legume de vara



De curand am vazut aceasta reteta  pe TV Paprika si mi-a placut, asa ca am notat-o pentru a o face cand vine vara si se coc legumele. Vara a venit, au inceput sa se coaca si legumele, asa ca, intr-o zi de miercuri, fiind post, am planuit sa fac salata minune. Dupa cum se toaca legumele cubulete si dupa cat de colorata e, am asemuit-o cu salata de boeuf, insa una cu legume crude si fara maioneza, mult mai sanatoasa, dar la fel de gustoasa.
Intr-adevar, este foarte buna si usor de facut. Mi-a luat ceva timp, dar a iesit o bunatate, deosebita de salatele pe care le facem de obicei. Chiar daca orice salata de vara are rosii, ardei, ceapa si castraveti, faptul ca le-am taiat marunt pe toate, a contat cel mai mult, mai ales la aspect. Eu am adaptat-o putin la gusturile familiei si am pus doar fasole galbena, nu si din cea verde fideluta, cum era in reteta originala. Am pus in schimb mazare, ca sa inlocuiesc verdele de la fasole - inspirata fiind de salata de boeuf. Iar fasolea galbena pe care am pus-o a fost din cea grasa, pe care o am in gradina, nu fideluta, cum cerea reteta.
De asemenea, nu am pus porumb, pentru ca sotului meu nu ii place, iar reteta spunea sa pun destul de mult porumb, cam 2 stiuleti.
Ideea acestei salate - pe langa gustul foarte bun - este, in special, sa fie foarte colorata, cu cele cateva culori vii : rosu, verde, galben si putin mov, de la ceapa rosie. Asa ca am asigurat toate culorile si nici nu m-a costat mare lucru, decat cei 3 ardei grasi rosu, galben si verde, cumparati de la Lidl.

Ingrediente pentru 2 portii mari

- 2-3 rosii potrivite, coapte si tari (prunisoare, de preferinta)
- 1 ceapa mare rosie
- 1 castravete
- o mana de fasole galbena
- o mana de mazare
- o mana de marar tocat
- 1 ardei galben
- 1 ardei rosu
- 1/2 lingurita sare
- 1 lingura otet de mere

Mazarea si fasolea se pun fierte, nu crude, asa ca am inceput prin a le pune la fiert, ca sa fie gata pana cand toc celelalte legume. Am adunat o mana de fasole din gradina, i-am rupt capetele si am taiat-o in bucatele mici - cat de cat patrate. Am luat si o mana de mazare din gradina mea, pe care o aveam in pungute, in congelator.

 

Am pus si mazarea si fasolea galbena intr-o craticioara, le-am acoperit cu apa, am pus putina sare (un varf de cutit) si le-am fiert, ca si pentru mazarea cu pui sau mancarea de fasole verde cu pui.


Am dat focul mare, pana a inceput sa clocoteasca apa, apoi am dat focul la mic, am pus un capac si le-am lasat asa timp de 10 minute. Am incercat cate o boaba de mazare si o bucatica de fasole, ca sa fiu sigura ca sunt fierte, apoi le-am strecurat si le-am pus in apa rece cu gheata, ca isi pastreze culoarea.


Le-am lasat acolo, pana cand s-au racit bine. Le-am strecurat din nou si le-am lasat in strecuratoare sa se scurga bine.


Intre timp, am tocat cubulete ardeiul galben si pe cel rosu, apoi castravetele si rosiile, adaugandu-le pe fiecare intr-un castron mai mare, ca si la salata de boeuf.

 

 

 

 

 

 

Am pus si mazarea si fasolea, bine scurse de apa in strecuratoare.


Am tocat si ceapa rosie. N-am avut una destul de mare, asa ca am pus doua cepe rosii mai mici.

 

Am pus ceapa tocata in castron.


Am pus 1/2 de lingurita de sare si o lingura de otet, apoi 2-3 linguri de ulei de floarea-soarelui.

 

 

Am adaugat marar tocat. Eu am pus marar din congelator, care e la fel de bun, in caz ca nu am proaspat.


Am amestecat usor cu 2 furculite, pana cand s-au amestecat bine toate legumele.


Am gustat si era numai buna. Cine vrea, poate adauga un varf de cutit de piper macinat, dar eu n-am pus pentru ca noi nu prea mancam piperat.


Am mancat salata cu un pilaf sarbesc, facut cu ardeiul verde ramas si cu o rosie mai mare.


Sigur ca, daca mancam salata goala, cu paine, abia daca ne-ar fi ajuns mie si sotului meu. Asa, nici nu ne-a trebuit paine si am mancat pe saturate si eu si sotul meu, dar si fiica mea cu cei doi nepotei.
Incercati-o si voi, e minunata!

Comentarii

Postări populare