Iahnie de fasole


Iahnie de fasole in farfurie cu ardei copti si o frunza de dafin alaturi

Nu e post fara fasole, ar trebui sa fie o zicala! Si pe buna dreptate, pentru ca fasolea uscata e de baza in timpul posturilor noastre. Drept urmare, ca tot a inceput Postul Pastelui, m-am gandit sa fac o iahnie de fasole pe care sa o mancam cu ardei copti. De unde ardei copti la vremea asta? Pai de asta vara, cand i-am copt si i-am pus la congelator, special pentru a-i manca cu iahnie de fasole  Sigur ca acum se pot face ardei copti oricand - bani sa ai sa-i cumperi  de la supermaket pentru ca sunt foarte scumpi, doar vin tocmai din Spania, din Grecia sau chiar din Turcia. Nu e cazul meu, pentru ca eu am ramas pe ritmul vechi, cu ardeii copti facuti vara, o data cu vinetele coapte, atunci cand se fac la noi, pe camp.
Fasolea se pregateste la fel ca orice fasole, iar iahnia este o mancare scazuta, care se face ca orice mancare.

Ingrediente pentru 4 portii

- 1/2 kg fasole boabe
- 1 ceapa
- 1 morcov
- 1 ardei gras
- 2-3 catei de usturoi
- 1 lingura de pasta de tomate
- 1 foaie de dafin
- putin cimbru sfaramat, cat iei intre trei degete

Pregatesc fasolea ca si la fasolea batuta. Intre timp toc ceapa.


Dupa ce strecor si ultima apa, pun fasolea intr-o tigaie (sau o cratita) si adaug ceapa tocata. Pun putina apa fiarta, cat sa intre bine fasolea in ea, dar sa nu o acopere.

 

Noua ne place mancarea sa fie mai groasa, nu cu mult sos, de aceea nu pun multa apa la fasole, ca sa nu ramana prea zemoasa. Fasolea inghite apa in timp ce se umfla si elimina amidon in timpul fierberii si astfel se ingroasa mancarea. Pun morcovul si ardeiul curatati, intregi, in fasole, adaug 1 lingurita de sare si las fasolea sa fiarba, acoperita, la foc mic.


Mai las sa fiarba macar 1/2 de ora, sau si mai mult, daca fasolea e mai tare.
Cand e fiarta fasolea, adaug pasta de tomate, cimbrul si foaia de dafin.


Amestec bine si las sa dea cateva clocote, in timp ce curat usturoiul si il pisez.

 

Adaug usturoiul pisat in mancare si mai las sa dea cateva clocote.


Potrivesc de sare, apoi sting focul.


Servesc iahnia de fasole cu salata de ardei copti, daca am sau cu  muraturi de orice fel. Sau cu carnati, daca nu e post.




Pofta buna!

Comentarii

Postări populare