Friganele


Friganele pe farfurie

Asa-numitele "french toast" sunt faimoasele noastre friganele. Molcute, pudrate cu zahar sau nu, friganelele formeaza un mic-dejun extraordinar pentru copii. De cate ori am o paine mai veche, ramasa din ziua precedenta, ori fac paine prajita, ori fac crutoane, ori fac friganele. Desigur, copiii intotdeauna au preferat friganelele! Dintr-un ou, chiar si fara lapte, faceam un mic-dejun pentru copii mei, pe vremea cand erau mici.

Ingrediente

- 4 felii de paine groase de 1 cm
- 1 ou
- 1/2 cana de lapte
- zahar pudra (cine vrea)




Pun o tigaie cu un deget de ulei la foc potrivit.
Ca si la snitele, pregatesc farfurii separate pentru fiecare ingredient : un castronel mai intins pentru ou si unul pentru lapte - sunt bune si farfuriile de ciorba. Bat oul bine cu furculita.


Dau fiecare felie de paine, intai prin lapte - cam o secunda pe fiecare parte - apoi rapid si prin ou si pun felia la prajit in uleiul incins.



Daca nu am lapte, pot sa dau felile de paine si numai prin ou, doar ca nu vor mai fi atat de moi. Daca am mai multe oua, le las sa absoarba mai mult din oul batut si se fac moi. Sau, daca nu am prea multe oua - poate doar unul - dau rapid feliile de paine prin ou batut si pot unge si 4 felii de paine. Dupa ce le dau prin ou le asez una peste alta, pana cand le vine randul la prajit. In acest fel, feliile absorb mai bine oul.
Las fiecare felie cam 30 de secunde pe fiecare parte, pana se rumeneste usor, sa fie aurie.



Apoi scot feliile pe o farfurie cu servetel, care sa absoarba grasimea.
Pudrate cu zahar pot fi mancate chiar si ca desert pentru ca sunt delicioase.



La fel de gustoase sunt si simple, servite cu mancare de mazare cu pui.
Pentru o gustare deosebita, eu fac si friganele-sandvis.


Pofta buna!

Comentarii

Postări populare