Japoneze


De mult ma gandeam la japonezele pe care le gaseam pe vremuri "la paine" si as fi vrut sa mai cumpar de undeva, dar nu am gasit pe nicaieri. Asa ca am cautat pe net si am gasit reteta, pe care am preluat-o imediat si chiar am si facut japoneze, ca tot veneau Mosii de vara.
Reteta e asemanatoare cu cea de cozonac, deci au iesit niste japoneze dulci...hmmm, eu voiam unele normale, dar au fost bune, mai ales apetisante.


Ce-ar fi insa sa fac unele dupa reteta mea universala, din care eu fac si cornuri de post si pizza si mucenici moldovenesti de post? Zis si facut, ca tot ma pregatesc de Mosii de iarna, de data asta. Au iesit mai bine, dar nu chiar cum stiam eu ca erau adevaratele japoneze. Asa ca am facut altele, dintr-un un aluat normal de paine...am mai exersat si "impletitul" cu ocazia asta. Nu e nimic complicat, e foarte simplu. Si chiar au iesit bine cu aluat de paine.

Ingrediente pentru 6 japoneze

- 500g faina
- 250 ml apa calduta (sau lapte)
- 2-3 linguri ulei
- 25g drojdie proaspata
- 1 lingura zahar
- 1 lingurita sare
- 1 lingura mac

Am facut un aluat la fel ca la painea de casa si l-am lasat sa creasca o ora, la loc cald. Dupa o ora, aluatul si-a dublat volumul.



L-am framantat putin, sa il "dau inapoi", apoi l-am intins in forma de sul si l-am impartit in 6 parti egale,  pe care le-am rotunjit sub forma de mingiute.


Din fiecare am modelat cate o japoneza. Am luat o minge de aluat si am modelat un sul subtire ca pe deget (adica, cat degetul meu de gros), cam de 30-40 cm lungime, pentru a-l putea impleti.


Am indoit sulul de la mijloc si l-am impletit de doua ori. Se vad deasupra cele 2 bucle.


Am asezat "latul" peste cea de-a doua bucla, largind usor latul, ca sa se aseze mai bine.



In acest fel, am facut loc pe langa bucla din mijloc, unde se vad 2 gauri, de o parte si de alta, prin care am introdus cele 2 capete ramase libere. Pe cel din dreapta l-am ridicat peste marginea din dreapta si l-am introdus prin gaura din dreapta, lipindul in partea de jos a japonezei, pe mijloc.




Am ridicat si capatul din stanga, peste marginea din stanga, si l-am introdus prin gaura din stanga, lipindu-l sub japoneza, peste celalalt capat.




Am ridicat cu grija bucla din mijloc, daca e deranjata - aceasta e "motul" japonezei.



Ca si la chifle, am presarat putina faina pe tava, pe fiecare loc pe care am asezat japonezele.


Le-am acoperit cu un servet curat si le-am mai lasat sa creasca 10 minute. Intre timp am dat drumul la cuptor la foc potrivit. Dupa 10 minute, am uns japonezele cu putina apa (cu lapte, daca nu e post) si le-am presarat cu mac, adunat din gradina mea- e mult mai marunt decat cel din comert.



Le-am dat la cuptor la foc potrivit, pentru 30 minute, pana cand s-au rumenit.


De data aceasta, japonezele mele s-au apropiat de cele pe care le stiam din copilarie. 


S-au rupt in fasii, dupa fiecare bucla, exact cum imi aminteam. 

Ce deliciu!


Pofta buna celor care vor sa incerce reteta!



Comentarii

Postări populare