Lebede din choux a la creme


Cateodata, cand am timp si vreau sa fac ceva deosebit, fac choux a la creme sub forma de lebede. Am vazut reteta intr-o carte de bucate nemteasca si mi-a ramas in cap. Cand am avut ocazia, am facut si eu si am fost foarte multumita de mine...nu mai vorbesc de cei din familie care le-au devorat!
Pentru aluat folosesc aceleasi ingrediente si acelasi procedeu ca la orice gogosi cu crema. Lebedele sunt de fapt tot niste choux-uri obisnuite, doar ca trebuie sa fac separat gaturile lebedelor, de aceea pastrez putin aluat - cam 2 linguri - pe care il pun intr-un sprit cu varful rotund si subtire. Eu aveam un sprit de plastic pe care il foloseam, dar era destul de incomod pentru ca ma umpleam de aluat, pana umpleam spritul. De aceea, am ales sa folosesc o punga, din cele groase de lapte...nu prea se mai gasesc acum, dar eu am pastrat una pe care o spal  cu grija si o folosesc de cate ori am nevoie. Am preferat punga pentru ca pot sa pun mai mult aluat deodata si o folosesc si la frisca sau alta crema. Am si un pos cu dui, dar duiurile pe care le am acum au gaurile mai mari, potrivite mai mult pentru ornat si chiar si pentru choux-uri, daca ma hotarasc sa le fac asa. Pentru gaturile lebedelor insa, imi trebuie duiul cu varf rotund de la vechiul sprit , pe care l-am pastrat special pentru asta. Deci pun varful in coltul pungii de plastic, taiat cu grija, atat cat sa intre duiul si sa stea fix, apoi pun 2 linguri de aluat si fac gaturile lebedelor, in forma de semnul intrebarii, pe o tava de teflon care nu se lipeste deloc. Sau pot sa folosesc hartia de copt, la fel ca la choux-uri.



Metoda de copt e aceeasi, doar ca timpul e diferit, gaturile fiind gata mai repede, doar in maxim 15 minute, tinandu-le doar 5 minute la foc mare la inceput si reducand focul la mediu pentru inca 10 minute. Oricum trebuie sa le verific, ca sa nu se arda, fiind foarte subtiri fata de o gogoasa obisnuita.


Deci am choux-urile si gaturile, crema si frisca sunt pregatite, pot sa incep sa le montez.
Tai gogosile, iar capacul fiecareia  il tai pe din 2, acestea fiind aripile lebedei. Le tai pe toate si apoi pun la loc capacele pe fiecare gogoasa.




Pun cate o lingura de crema si un strat de frisca cu posul, apoi asez aripile cu partea rotunda spre gat si partea dreapta in spate.



Infig si gatul si gata lebada! Nu sunt frumusele? Iti vine sa le pui in vitrina!



Nu mai ramane decat sa le pudrez cu zahar si chiar ca arata ca niste lebede albe.


Nu le admirati prea mult ca se pot inmuia!


Pofta buna!

Comentarii

Postări populare