Spaghete cu pesto


Este un fel de mancare italienesc, care mie imi place foarte mult. Am mancat prima oara in Italia, intr-o vizita pe care am facut-o fiicei mele, pe vremea cand statea inca acolo. Mi-au placut foarte mult aceste paste, ba chiar mi s-au parut foarte gustoase. De aceea am invatat sa le fac si eu acasa, chiar daca doar eu si fiica mea mancam acest fel de mancare. Se fac foarte usor, doar ca, pentru asta am nevoie de pesto - acea pasta de busuioc, care acum se gaseste si de cumparat, in aproape toate magazinele. Eu insa prefer sa il fac singura, din frunzele de busuioc din gradina mea. De altfel, tocmai de aceea cultiv busuioc, pentru a face pesto.


Ingrediente pentru 2 portii

- 250 g spaghete
- 1/2 cana de pesto
- 1 lingura de parmezan ras


Pastrez pasta de pesto in congelator, de la sfarsitul verii,  pana in primavara urmatoare - si mai mult chiar! Pentru pregati pesto, scot din timp ca sa se dezghete - de preferat, cu o zi inainte - cutia cu pasta de busuioc. O las sa se decongeleze lent, in frigider. Ii adaug muguri de pin sau, daca nu am, sunt foarte bune si alunele sau nucile - mai bine nucile. Le mixez impreuna in bolul mic al robotului de bucatarie. 



Pot sa le macin si separat si sa le amestec, apoi cu pasta de busuioc si cu parmezanul ras.


Daca le fac de post, nu mai pun si parmezan in pasta de busuioc. Fierb spaghetele in apa cu sare, urmand instructiunile de pe ambalaj, timp de 8 minute. Le scurg intr-o sita.


Adaug inca cateva linguri de ulei de masline in pesto, daca pasta nu e destul de moale.


Pun spaghetele intr-un castron mai mare si le amestec cu pesto.






Amestec bine pastele cu pesto si le servesc fierbinti, dar sunt bune si reci. Pentru cine nu tine post, pun parmezan ras deasupra si faimoasa frunza de patrunjel, ca decor, daca nu am busuioc proaspat.


Pofta buna si voua si spor la treaba!

Comentarii

Postări populare