Supa de rosii cu galuste


Tomatoes Dumplings Soup
Cand eram copil nu  imi placea supa de rosii cu galuste. Mi se parea foarte ciudata combinatia, mai ales pentru ca mama mea facea galuste numai in supa de gaina. Totusi, cativa ani mai tarziu, am gustat supa vecinei mele, dna Petre, si  mi s-a parut extraordinara. Ea m-a invatat cum sa fac supa asta, cu toate legumele proaspete fierte in supa si apoi pasate.

Ingrediente pentru 3 portii

Pentru supa
- 1 morcov
- 1 ceapa
- 1 ardei
- 1 telina mica sau o felie de telina mare
- 1 kg rosii foarte coapte
- 1 cartof potrivit
- 1 lingura ulei de floarea soarelui
- sare dupa gust

Pentru galuste
- 1 ou
- 3 linguri pline gris

Pun la fiert toate legumele, in afara de cartof, curatate si spalate, intr-un litru de apa. Cand clocoteste, pun sare, dau focul la mic si las legumele sa fiarba  o jumatate de ora, cu capacul pus. Cand sunt fierte, strecor supa in alta oala si pasez legumele in separatorul robotului, astfel incat sa ramana doar pulpa rosiilor, fara coji si seminte. Cand nu aveam robot, pasam legumele prin strecuratoare cu o lingura de lemn si chiar cu mana, ca sa le storc foarte bine.
Nu adaug inca piureul de legume in supa. Pun supa goala la fiert si adaug cartoful curatat si taiat in 4. Prepar aluatul de galuste : bat oul cu furculita intr-un castronel, apoi adaug cate o lingura de gris si amestec bine.



Aluatul trebuie sa curga ca o smantana mai groasa. Il las 5 minute, pentru ca grisul sa absoarba lichidul si sa se umfle. Nu mai adaug gris, pentru ca daca aluatul e prea tare, galustele nu se mai umfla in supa si raman tari.
Eu nu pun grisul cu lingura de obicei, ci cu borcanul in care tin gris, dar am grija sa nu cada prea mult deodata. Totusi, daca aluatul se face prea tare si nu curge, adaug putina apa ca sa il subtiez. Nu recomand insa aceasta metoda, mai bine sa respectati reteta. Daca cumva  aluatul e prea moale, mai pun putin gris, cam o jumatate de lingurita, si il incerc din nou, sa vad cum curge.
Dupa ce s-a umflat grisul, iau cate o lingurita plina de aluat, pe care o cufund in supa clocotinda. Galusca aluneca in supa si se duce la fund, dar se ridica imediat dupa cateva secunde. Inmoi lingurita intr-o cescuta cu apa, ca sa se raceasca si sa nu se lipeasca aluatul de ea dupa ce am cufundat-o in supa fierbinte. Dintr-un ou ies 6 galuste mari.




Daca mi se pare ca aluatul e prea tare, fac galuste mai mici, luand cate o jumatate de limgurita de aluat.
Pun supa la foc mediu spre mic, sa clocoteasca putin in oala, ca sa se umfle bine galustele. Pun si o lingura de ulei. Acopar cratita cu un capac pus mai pe o parte, asa fel incat sa iasa aburul , ca sa nu dea in foc supa. Galustele fierb in 20 de minute.



Incerc fiecare galusca cu furculita : daca intra bine, inseamna ca e fiarta.

Adaug si piureul de legume si amestec usor in supa, ca sa nu stric galustele, apoi adaug leustean si marar tocat.


Pofta buna!

Comentarii

Postări populare