Clafoutis de cirese


Cherry Clafoutis

Desi are un nume pretentios, aceasta prajitura e foarte usor de facut si, mai ales, este delicioasa! Este o prajitura originara din Franta, unde se mananca la micul dejun, avand foarte multe calorii. Eu am luat reteta de la TV, dintr-o emisiune de la RaiUno din Italia. De indata ce am vazut reteta, mi-am dorit sa o fac si eu. Desi este destul de scumpa, avand frisca lichida si multe galbenusuri, pe langa cirese - care nu sunt nici ele prea ieftine - totusi merita efortul pentru ca este o prajitura de exceptie, foarte fina si deosebita de ceea ce stim noi aici, in Romania. Este un fel de crema de vanilie mai groasa, care impreuna cu ciresele face un amestec deosebit. Ciresele se pun cu samburi, care dau o aroma speciala prajiturii. Pentru cei mai gurmanzi, care vor sa hapaie prajitura mai repede (cam asa sunt si cei din familia mea!) sunt de preferat ciresele curatate de samburi.

Ingrediente

- 1 kg cirese necuratate (asa e reteta originala, dar eu prefer sa le curat de samburi)
- 10 galbenusuri
- 1 cana de zahar tos
- 1 cana de faina
- 1 cana frisca lichida
- 1/4 cana lapte
- 1 lingura esenta de migdale (daca ciresele sunt fara samburi)

Pentru tapetat tava

- 1 lingura unt
- 1 lingura zahar tos

Daca vrei sa cureti ciresele de samburi, asta faci prima oara. Poti sa folosesti un aparat special de scos samburi sau , daca nu ai,  e foarte bun clasicul ac de siguranta sau chiar si o agrafa de prins foi.


Dai drumul la cuptor sa il preincalzesti la foc potrivit 180C. Iti trebuie o tava mare de aragaz pe care o ungi cu unt, apoi presari 2 linguri de zahar deasupra.


 

 

Pui ciresele in tava.


Faci aluatul amestecand galbenusurile cu zaharul, faina, apoi laptele si frisca lichida. Eu am folosit mixerul.


 

Daca ciresele sunt curatate, pui o lingurita de esenta de migdale in aluat. Torni aluatul in tava peste cirese si dai la cuptor pentru 40 minute, pana cand se rumeneste putin deasupra.


 

 Incerci cu o scobitoare sa vezi daca e coapta prajitura.


Daca scobitoarea iese curata, e gata. Daca iese cu aluat pe ea inseamna ca trebuie sa o mai lasi.


Poti sa servesti clafoutis si cald, pudrat cu zahar.


 
 Pofta buna!

Comentarii

Postări populare