Mancare de urzici si stevie cu leurda



In fiecare primavara fac macar o data o mancare de urzici care sunt foarte bune pentru sanatate, avand fier si vitamine bune pentru revitalizarea organismului dupa iarna. Ieri am luat urzici, stevie si leurda si am facut o mancare combinata cu toate trei, care a iesit foarte buna.
Am avut o plasuta de urzici, 3 legaturi de stevie destul de mari si o legatura de leurda - si ea cu frunza mare. Au crescut cam mari dupa caldura din luna trecuta, dar inca sunt fragede.

Ingrediente pentru 4 portii

- cam 1/2 kg de urzici
- 3 legaturi de stevie
- 1 legatura de leurda
- 1 ceapa mare
- 1 lingura de pasta de tomate
- 1 lingurita de faina
- 2-3 linguri de ulei
- sare, dupa gust

Intai am spalat bine urzicile, folosind o pereche de manusi chirurgicale ca sa nu ma urzic pe maini. Le-am pus in apa si le-am amestecat bine acolo, ca pe rufe, apoi le-am scos pe rand, scuturandu-le intai ca sa iasa pamantul din ele, apoi rupandu-le coditele care pot fi neplacute in mancare. Le-am pus din nou in apa si le-am spalat din nou, agitandu-le bine sa se curete de orice mizerie.



Le-am scos cu mana din apa, fara sa scurg apa inainte, ca sa ramana mizeriile la fund.



Am pus apa la fiert intr-o oala mai mare si intre timp am spalat si stevia si leurda, frunza cu frunza. Am oparit intai stevia, tinand cate un manunchi de frunze de codita si cufundandu-le in apa clocotita cateva secunde.


Le-am pus apoi intr-un castron si am pus toate urzicile la fiert in aceeasi apa.


Cand a dat in clocot am luat spuma si le-am lasat la fiert 10 minute la foc mic.
Am curatat o ceapa mai mare si am tocat-o marunt, apoi am pus-o in tigaie sa se caleasca putin in ulei.


 Am taiat capetele crude ale coditelor de stevie si am tocat stevia marunt. Eu am folosit robotul care le-a facut ca o pasta,  pe care am pus-o peste ceapa.



Am adaugat cateva polonice de zeama de la urzici si am lasat stevia sa fiarba pana au fost gata urzicile.


Am scos urzicile cu spumiera si le-am pus sa se scurga in sita.


Am tocat si urzicile in robot si le-am adaugat la mancare. Am mai pus cateva polonice de zeama in care au fiert urzicile si am lasat 5 minute sa mai fiarba.


 Intre timp am tocat si leurda cruda in robot.



Am adaugat 3 linguri de pasta de tomate in mancare, am amestecat bine si am lasat sa dea cateva clocote, ca sa se amestece  bine. Cine vrea poate adauga o lingurita de faina amestecata cu putina zeama de la urzici, pentru a se lega mai bine mancarea. Apoi am stins focul si am adaugat leurda.

  

 

Am amestecat bine si mancarea a fost gata.


E mult mai buna cu mamaliga.


Daca vreti sa incercati aceasta mancare v-o recomand, e delicioasa!

Pofta buna!

Comentarii

Postări populare