Mere coapte in aluat fraged de post



Dupa experientele placute cu aluatul fraged de post de la Lidl, am inceput sa ma cam satur de cornulete cu rahat sau de trandafir de mar. De aceea, atunci cand l-am auzit pe Cabral ca a mancat un mar copt in aluat, mi-a si incoltit ideea de a face si eu.
Nu mai facusem de ani de zile mar copt - poate doar in prajitura cu mere intregi - desi sotul meu m-a tot batut la cap sa fac. Tocmai de-aceea...adica, nu pentru ca mi-ar fi fost mie pofta de data aceasta, ci pentru ca stiam deja ca isi doreste sotul meu atat de mult...si ca  sa impac si capra si varza...am cautat retete de mar copt in aluat. Dupa cum stie toata lumea, nu toate retetele sunt bine scrise sau spuse intr-un video. De multe ori lipseste tocmai timpul de coacere sau chiar temperatura de coacere, care sunt foarte importante. De altfel, chiar si Sanda Marin mai face surprize de acest gen, iar pentru o gospodina tanara si neexperimentata poate fi chiar o tragedie...eu stiu, de la primul meu pilaf!
Asa ca, dupa o cercetare minutioasa, am gasit reteta potrivita, tot a Sandei Marin.
Aveam 2 mere galbene si o foaie de aluat fraged , numai bine sa fac cate unul pentru fiecare.


Ingrediente pentru 2 portii

- 2 mere mari
- 1 foaie de aluat fraged "puff pastry"
- 2 lingurite de zahar
- cate un praf de scortisoara pentru fiecare mar

Am dat drumul la cuptor la foc potrivit de 180C, apoi m-am apucat sa pregatesc merele.
Le-am curatat de coaja si le-am scobit mijlocul, pe la codita, scotand semintele cu cutitul special (semi-special, de fapt) fara a strapunge marul pana pe partea cealalta. Asta a fost de ajutor, ca sa pot pune zahar si scortisoara in interior si sa si ramana acolo.

 

Am taiat aluatul in 2 patrate mari, in care sa intre perfect fiecare mar. Pentru aceasta, am taiat partile laterale ale aluatului, care erau in plus. Pe acestea m-am gandit sa le fac rasucite si sa le coc asa cum erau, doar cu zahar deasupra.

 

Am pus cate o lingurita de zahar in fiecare mar, apoi cate un praf de scortisoara.

 

Merele au intrat perfect, chiar au stat lejer, as putea spune, pentru ca patratele de aluat au fost chiar prea mari.

 

 

Dar le-am  inchis bine, in asa fel incat sa stea bine merele in interiorul aluatului, ca sa se coaca bine.

 

Am pus merele in tava tapetata cu hartie de copt. Am pus si fasiile ramase, pe care le-am presarat cu zahar.

 

Am lasat merele la foc potrivit timp de 40 de minute, pana cand aluatul s-a rumenit frumos.


Am uitat sa ung aluatul cu putina apa cu zahar (sau cu ou, daca nu e post) dar cine se mai gandea la uns? Abia asteptam sa gust marul, sa vad daca e moale.
Si am fost foarte surprinsa ca intr-adevar sa fie moale si foarte gustos.

 

Am pudrat merele cu zahar pudra si le-am savurat. Delicios, divin!

 

Neaparat voi face din nou mere coapte!
Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare