Ciuperci umplute cu coditele lor



Imi plac la nebunie! Si nici nu se fac greu, ci imediat si foarte usor. Este un aperitiv foarte rapid, care poate fi gata in 10 minute.

Ingrediente pentru 2 portii

- 3-4 ciuperci Champignon mari, cat podul palmei
- cateva fire de patrunjel sau marar, dupa gust
- 1 ceapa mica
- cateva bucatele de margarina (sau unt, daca nu e post)
- 1/2 lingurita  de Delikat de legume
- sare, piper, dupa gust


Dau drumul la cuptor la foc mare 220C, ca sa se incinga bine, pana pregatesc ciupercile. Spal bine ciupercile, cu grija, ca sa nu curat coaja care acopera palaria. Este foarte buna si nu se arunca, avand multe vitamine. Rup coditele ciupercilor si le toc foarte marunt.


 

Ca de obicei, folosesc robotul de bucatarie pentru a marunti coditele ciupercilor, pe care le pun impreuna cu toate ingredientele in bolul cel mic al robotului : ceapa curatata, marar si Delikat.

 


Dau drumul robotului la viteza 6 si in cateva secunde e gata.


Umplu ciupercile cu o lingurita si le asez pe o tigaie sau o tava mai mica, fara manere de teflon sau lemn, care se pot arde in cuptor.

 

 

Pun cu cutitul cate o bucatica de margarina pe fiecare ciuperca.

  

Altadata am amestecat si margarina cu toate ingredientele si am pus patrunjel in loc de marar. 



Dupa 10 minute, atunci cand cuptorul e bine incalzit (pentru cine are cuptor electric, atunci cand se stinge becul rosu), pun ciupercile in cuptor pentru 10 minute, pana cand se rumenesc, se inmoaie si se "strang" putin, ca si cum s-ar stafidi. Ciupercile lasa intai zeama, care apoi se evapora. Eu nu le-am lasat sa se evapore de tot, ca sa gust si din sos. La cuptorul obisnuit nu e problema, dar eu la cuptorul electric am mutat butonul de foc sa arda doar in partea de jos, altfel dureaza prea mult pana se fac.

 

Cand sunt gata, sunt rumene deasupra si stranse, iar furculita intra usor in ele.

 

Pofta buna!


Comentarii

Postări populare