Piure de spanac



Cred ca este cea mai hulita, dar si cea mai sanatoasa mancare, continand atata fier cat are spanacul - fie el si gatit. Eu nu am mancat spanac pana tarziu, cand eram deja maritata - pe la vreo 20 de ani, adica, ca asa era pe vremea aia. Cand eram copil nici nu gustam spanac, nu imi placea deloc, nici nu voiam sa-l vad macar! Dar am mancat un piure de spanac facut de mama unui coleg de serviciu si mi-a placut foarte mult. Bineinteles ca am cerut reteta si de atunci am facut si eu mereu, pana cand am descoperit ca mancarea de spanac e si mai buna.  Reteta e simpla, se face aproape la fel ca si piureul de cartofi.

Ingrediente pentru 4 portii

- 1 kg spanac
- 1 lingura faina
- 1 cana lapte
- 50 g unt
- sare dupa gust




Spal bine spanacul, frunza cu frunza si rup coditele. spanacul la calit, intr-o tigaie cu putin ulei.



Cand s-a inmuiat, il scot cu o lingura si il pun in bolul robotului de bucatarie pentru a-l marunti.


Toc spanacul in robot sau cu ajutorul blenderului. Merge si cu un cutit obisnuit sau cu un tocator de lemn, de pe vremuri.


Fac un sos bechamel din unt, lapte si faina : pun untul intr-o tigaie, la foc mic, adaug faina si amestec bine, pana cand e cuprinsa toata faina in unt.



Apoi adaug cate putin lapte si amestec de fiecare data cu faina, pana se incorporeaza bine laptele, apoi adaug inca putin, pana cand se formeaza un sos ca o smantana care curge.



Adaug spanacul tocat si potrivesc de sare. Daca e prea tare, mai adaug putin lapte sau apa in care a fiert spanacul.



Este foarte gustos ca garnitura pentru oua ochiuri, ca si mancarea de spanac


Fiind un piure, e bun si cu snitel de pui - un excelent fel de mancare pentru copii!


Pofta buna!

Comentarii

Postări populare