Iepurasi si vrabiute din aluat de cozonac


Cu ani in urma, am vazut formele de iepurasi si vrabiute din coca de cozonac intr-o revista si am facut si eu in acel an, de Pasti. Anul trecut m-am gandit sa le fac din nou, dar cu nepotelul meu, caruia ii place sa se joace cu coca si sa faca "treaba".
Dupa ce am framantat coca de cozonac, am lasat-o sa creasca, apoi am modelat cozonacii, pastrand o parte de coca pentru iepurasi si vrabiute.
Am inceput prin a face vrabiute. Pentru asta am facut 2 mingiute de coca : una mai mare, pentru corp si una mai mica, pentru cap, pe care le-am lipit una peste cealalta cu putin galbenus de ou.





In loc de ochi am pus stafide si ciocul l-am facut din jumatati de migdale. Ca sa stea mai bine si sa nu cada la copt, le-am lipit cu putin galbenus de ou, pregatit deja ca sa ungem iepurasii si vrabiutele.




Pentru a le face aripioare si mot, am ciupit un pic cu foarfeca in "crestet" si in partile laterale ale "corpului" vrabiutelor.




Nicholas a preferat sa faca aripioarele din coca, care de altfel au iesit foarte bine.



Odata ce am terminat de facut cateva vrabiute, am inceput sa facem si iepurasii, care sunt mult mai usor de facut. I-am aratat lui Nicholas cum trebuie doar sa faca un sul mai grosut din coca, apoi sa il rasuceasca, lipindu-i un capat putin mai jos de celelalt capat.



Partea ramasa va fi capul iepurasului, caruia i-am adaugat urechiuse de coca si i-am lipit ochi de stafide, folosind putin galbenus de ou. Gaura din "corpul" iepurasului va fi suport pentru un ou colorat , la masa de Pasti.



Nicholas a facut si picioruse iepurasului sau!


Am pus  iepurasii si vrabiutele pe o tava de teflon, neaderenta.


Am uns formele cu galbenus de ou si le-am bagat  imediat la cuptorul preincalzit, fara a le mai lasa sa creasca, inaintea cozonacilor, care oricum trebuiau sa stea mai mult la crescut.
Le-am tinut la cuptor la foc potrivit, cam 10-15 minute, pana cand s-au rumenit frumos. Cand le-am scos din cuptor, abia am apucat sa fac cateva poze, ca au si disparut imediat de pe farfurie!




Pofta buna si spor la treaba si voua!

Comentarii

Postări populare