Spaghete bolognese cu sos de carne tocata si suc de rosii



Una dintre cele mai obisnuite retete in bucataria italiana este aceea de paste cu sos ragu, sau - pe romaneste - paste cu carne tocata si sos de rosii. Li se spune spaghete bolognese, dupa regiunea Bologna, din Italia, de unde sunt originare. Este un fel de mancare foarte obisnuit in Italia, de aceea am vazut foarte des aceasta reteta facuta la TV, la o emisiune culinara de pe RaiUno. Mi-am notat reteta de ragu - faimosul sos de carne tocata si suc de rosii - folosindu-l in special la lasagna, dar si cu diferite paste.
Italienii folosesc taietei de casa la reteta originala de paste bolognese. Eu am facut si cu taietei cumparati, dar mai mult cu spaghete  Insa trebuie sa recunosc ca tot taieteii de casa sunt cei mai buni. Doar ca trebuie taiati mai lati, nu subtiri, ca pentru supa sau ciorba.
Reteta de ragu este aceeasi ca si la lasagna, doar ca pentru paste fac o cantitate mai mica.

Ingrediente pentru 4 portii

- 1/2 kg de carne de porc (sau vita)
- 1 morcov
- 1 radacina de patrunjel
- 1 bucata mica de telina
- 1/2 de ardei gras
-  1 ceapa
- 1/2 litru de suc de rosii
- 2 linguri de pasta de tomate
- 1/2 pahar de vin alb
- 500g paste fainoase
- 1 lingura-doua de parmezan ras

Fac sosul de carne tocata "ragu" ca si pentru lasagna.
Curat legumele si le tai bucati.


Toc carnea si legumele cu masina de tocat, adaugand la sfarsit si o felie de paine inmuiata in apa..

 

Le pun in tigaie si le calesc putin, pana cand se albeste carnea.

 

Apoi adaug vinul si sucul de rosii. Eu am pus de data asta 1/2 de kilogram de rosii cherry din gradina - in loc de suc de rosii - pentru ca aveam destule, dar si pentru ca sunt foarte dulci si bune.


Le-am pasat asa intregi in bolul cel mic al robotului de bucatarie si am pus sosul obtinut peste carne.

 

 

Am amestecat totul, am pus 1 lingurita de sare si am lasat sosul sa fiarba acoperit timp de o ora. Din cand in cand am verificat daca a secat lichidul si am mai adaugat 1 pahar cu apa. Sosul ragu trebuie sa fie mai lichid, ca un sos. de aceea nu il las sa fiarba pana seaca apa de tot. Inainte de a trece o ora, verific si mai adaug apa, daca mai e nevoie.


Cand sosul a fost gata, am fiert spaghetele. Pentru ca nu imi trebuiau decat pentru 2 portii, am fiert cam 250g de spaghete. Le-am fiert intregi, nu rupte, pentru a le putea apuca mai bine pentru a le aseza in farfurie.

 

Le-am strecurat, le-am pus inapoi in cratita in care au fiert si apoi le-am amestecat cu jumatate din sosul de carne.

 

 

Le-am apucat cu o furculita, pe care am rasucit-o, ca sa apuc cat mai multe paste, pe care le-am asezat pe farfurie formand un "cuib", ca si la pastele cu sos de rosii - ca sa arate mai frumos! Cand apuc spaghetele, nu pot sa iau si toata carnea cu sosul, pe care le adaug apoi deasupra.

 

Insa, oricum ar fi asezate, sunt la fel de gustoase. Cine vrea si are, poate sa adauge si putin parmezan ras deasupra.


Pofta buna!


Comentarii

Postări populare